website logo

Κριτική - Μαρία Κενανίδου


Στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο παρουσιάζονται έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, των καλλιτεχνών-εργαζόμενων του Δήμου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τους Ευσταθουλίδη Δημήτρίου, Γερόλιμου Νίκου, Τσακουρίδου Σοφίας, Ανδρονικίδη Γαβριήλ, Τσουλέα Χαρίκλειας.

Το έργο όμως το οποίο διακρίνεται ιδιαίτερα είναι του Γαβριήλ Ανδρονικίδη, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1958 και εργάζεται στη Διεύθυνση Μηχανολογίας του Δήμου Θεσσαλονίκης. Μαθήτευσε στο καλλιτεχνικό εργαστήρι του Κώστα Τσιλσαβίδη ζωγραφική και αγιογραφία, ενω παράλληλα ασχολήθηκε με τη γλυπτική.

Ο καλλιτέχνης έχει στο δημιουργικό του συμμετοχές σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις, έχει αποσπάσει διακρίσεις και εξαιρετικές κριτικές. Έργα του βρίσκονται ιδιωτικές συλλογές φιλότεχνων καθώς και σε δημόσιους χώρους.

Με διαρκή αναζήτηση, προβληματισμό, πειραματισμό και διάθεση για ανανέωση όπως προκύπτει από την απρόσκοπτη έρευνά του, όσον αφορά τις ιδιότητες των υλικών, την έκφραση και την αφηρημένη σχέση σχήματος, χώρου, φωτός, κίνησης, κατέληξε στη διαμόρφωση και ανάπτυξη ενός έργου, που μέσα του ανακαλύπτει ο θεατής την έκφραση μίας εσωτερικής ψυχικής δύναμης και πειθαρχίας.

Με συγκροτημένο γλωσσοπλαστικό λεξιλόγιο, βασισμένο στο λεπτό παιχνίδι αντιθέσεων : στατικότητα - κίνηση, πυκνότητα - αφαίρεση, φως - σκιά, τα γλυπτά του, μας μεταφέρουν με αμεσότητα στα θέματα που τον απασχολούν.

Τα έργα που παρουσιάζουν εύγλωττα της μορφοπλαστικές αξίες του καλλιτέχνη και βασικό ρόλο στη σύνθεση τους παίζει, η σύνταξη των γλυπτικών τους μερών, η διευθέτηση δηλαδή των καμπύλων σχημάτων, οι λιτές, μινιμαλιστικές φόρμες, η χρησιμοποίηση ελαφρών κατασκευών στα σύνολα τους, προσδίδοντας την ιδιότυπη αίσθηση της κίνησης που χαρακτηρίζει τις συνθέσεις του.

Τα γλυπτά του επεκτείνονται ελεύθερα σε οριζόντιους ή κάθετους άξονες άλλοτε διαχωρίζοντας άλλοτε περικλείοντας τον χώρο με τη ζεστασιά υφών των ξύλινων όγκων που διαπλάθει καθιστώντας τα γλυπτικά συμπλέγματα, αέρινα αλλά και γεμάτα ένταση ταυτόχρονα. Με την εναλλαγή συμπαγών όγκων και κενού αποκτούν ιδιαίτερο χωροταξικό ενδιαφέρον.

Το σίγουρο πάντως είναι τέτοιας ποιότητας εύγλωττες αποτυπώσεις καθιστούν την προσπάθειά του στην αναζήτηση της ύπαρξης του ανθρώπινου σώματος, επέκταση στην αναζήτηση της ίδιας της φύσης του ανθρώπου.


Μαρία Κενανίδου

Κριτικός Τέχνης

Επιστροφή στις Κριτικές

Powered by Promotion Digital
Διαφήμιση Internet